Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la página

Mesures per a reduir la sinistralitat viària

Mesures per a reduir la sinistralitat viària
31 oct

Mesures per a reduir la sinistralitat viària

El nou director de tràfic, Pere Navarro que ja va ocupar aquest lloc en la Direcció general de trànsit (DGT) durant quasi vuit anys i que va implantar el carnet per punts, del que ell va ser responsable i que «va copiar» d’altres països europeus, considera que ha arribat el moment d’«actualitzar-ho, retocar-ho».

En una entrevista realitzada en el programa Espill Públic d’Antena 3, Navarro va advocar per la volta a la realització de campanyes de «dur impacte» que han de posar l’accent no que el conductor pot morir si condueix sota els efectes de l’alcohol, sinó que pot matar a altres persones. «Cal dir que si mates a algú, no podràs dormir la resta de la teva vida; cal anar per aquí», va afirmar en l’espai televisiu, on va recordar que en un de cada tres accidents mortals el conductor ha donat positiu en alcohol o droga. Apel·la a la responsabilitat ciutadana per a justificar l’augment de les víctimes en accidents de carretera, per la qual cosa advoca que les sancions penals per conduir sota els efectes de l’alcohol o drogues siguin considerades un agreujant i no un atenuant. També incideix en la necessitat de «reparar, actualitzar i fer balanç» del carnet per punts. «Intentem fer balanç d’aquests dotze anys. Cal fer que la gent torni a parlar del permís per punts», comenta.

Una altra de les mesures que destaca Navarro per a intentar reduir la sinistralitat és rebaixar el límit de velocitat dins de les ciutats a 30 km/h. «Està sobre la taula. Anar a 50 km/h en un carrer amb un únic carril és un disbarat», apunta.

De les estadístiques que Tràfic va oferir, extrau que l’any passat van morir 508 persones en les ciutats. El 29% dels accidents amb víctimes ocorreguts en les urbs tenien com a culpable una distracció, en la majoria de les ocasions per enviar missatges mitjaçant WhatsApp, gravant un àudio o teclejant en la pantalla. «L’ús del mòbil ja ha avançat a la velocitat i l’alcohol com la causa que més morts provoca en el nostre país» va ressaltar.

Finalment, destacar l’augment del nombre de radars en la carretera, que Pere Navarro va comparar amb l’existent en altres països, així com la implantació dels sistemes de reconeixement intel·ligent de senyals, que ajusta la velocitat del vehicle als senyals oposats en la carretera.

En general, considero un encert que posi l’accent a la conducció sota els efectes de l’alcohol i les drogues, augmentant en nombre de controls d’aquests, on personalment inclouria aquests controls en les ciutats i als professionals. També coincideixo en la valoració que fa de l’ús del mòbil durant la conducció, ja que les distraccions són un percentatge molt elevat dels accidents de trànsit, laborals i no laborals.

El que no comparteixo és la implantació del reconeixement de senyals intel·ligent com alguna cosa que realment ajudi a reduir la sinistralitat, no oblidant que podria reduir en alguns casos els danys, perquè crec que seria més interessant la implantació d’algun tipus d’avís per a les distraccions o somnolències que pateixen els conductors, ja que queda demostrat que aquest és el principal motiu dels accidents.

De l’augment de radars per a disminuir el nombre d’accidents en carreteres secundàries, em trobo amb pensaments enfrontats; en general es pensa que es fa amb motius recaptatoris, però d’altra banda a Espanya, desgraciadament, si no ens toquen la butxaca, no som capaços de complir amb la llei sobre tràfic, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, que és del que estem parlant, o qualsevol altra llei.

I tu … Què opines?

 

Carlos Gutierrez

                                                           Departament PRL Activa Mútua

Realitzar un comentari