Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la página

La importància del exercici durant aquests dies de confinament

La importància del exercici durant aquests dies de confinament
06 abr

La importància del exercici durant aquests dies de confinament

Els dies de confinament ja s’acumulen i es ara mes important que mai mantenir-nos actius i treballar la nostra condició física, ja que la inactivitat perllongada pot porta’ns problemes de rigidesa  articular i pèrdua de força muscular, i no ens hem d’oblidar que la manca de mobilitat també ens pot afectar al nostre estat mental . Per tant us convido a convertir les nostres cases en petits gimnasos i a seguir aquests conjunt de recomanacions que ens ajudaran a senti’ns millor en aquests moments;

  • No perllongar més de l’habitual el temps al llit.
  • Establir un programa d’exercicis, on es treballi tant la flexibilitat, velocitat, la força i la resistència.
  •  Hidratar-se be es fonamental i hauríem d’ajustar la dieta a les necessitats real .
  • Un exercici bàsic i senzill per a millorar el nostre estat físic es aixecar-se i asseure’s  en una cadira , quinze o vint vegades seguides , es important mantenir un bon ritme.
  • Si a casa podem caminar, important fer-ho durant 5 minuts cada hora. Si l’espai es reduït una bona alternativa es fer una marxa simulada, es a dir, caminar des de el mateix lloc sense avançar, aixecant els genolls de forma alterna.
  • Si tenim l’hàbit de fer ioga i/o pilates  hem de continuar practicant perquè aquestes dues disciplines son molt recomanables en aquests moments.
  • Per a mantenir un bon to muscular i millorar la resistència cardiorespiratoria seria també recomanable ballar, ens aporta benestar físic i mental i a mes ens farà riure, que es molt important que ho fem en aquests moments.
  • Un bon exercici per a mantenir el to als braços, es realitzar uns quants exercicis de flexions a la paret.
  •  Si tenim a casa, manuelles, steps, bicicletes estàtiques , cintes elàstiques, cintes de marxa, etc, seria molt interesant disposar d’un programa d’exercicis , existeixen avui moltes aplicacions per evitar la inactivitat en aquests moments.

Hem de tenir present que la inactivitat perllongada ens pot dur a una discapacitat per pèrdua de força, per tant ens hem de moure i hem de mantenir el nostre cos en forma, a més això contribuirà a que ens sentim millor, menys aclaparats i a oxigenar el nostre cervell.

Silvia Ruiz. Àrea Prevenció de Riscos Laborals Activa Mutua

Realitzar un comentari