Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la página

Activa Mútua tramita més de 6.000 sol·licituds de “bonus” i verifica una major conscienciació de les empreses per la prevenció dels riscos laborals

Activa Mútua tramita més de 6.000 sol·licituds de “bonus” i verifica una major conscienciació de les empreses per la prevenció dels riscos laborals
25 jun

Activa Mútua tramita més de 6.000 sol·licituds de “bonus” i verifica una major conscienciació de les empreses per la prevenció dels riscos laborals

Aquest notable increment ha estat per les facilitats del Ministeri i l’operatiu de la mútua per donar resposta a la ingent campanya.

Activa Mútua, mútua col·laboradora amb la Seguretat Social número 3, ha tramitat enguany més de 6.000 sol·licituds relacionades amb la campanya del “bonus”.

La dada és un “èxit total”, ressalta Eduard Llopis, director de l’Àrea de Gestió Integral i Afiliació/Cotització d’Activa Mútua, més si es compara amb les 490 instàncies que va gestionar l’entitat el passat any.

Del 15 d’abril al 31 de maig passats, les empreses que es van distingir per una contribució eficaç en la reducció de la sinistralitat laboral, van tenir la possibilitat de beneficiar-se amb un sistema d’incentius que redueixen les seves cotitzacions professionals, el “bonus”. Unes ajudes que es desprenen del Reial decret 231/2017 amb el qual disminuir i prevenir l’accidentalitat, agilitzar i simplificar el procés de sol·licitud de les mateixes.

L’important augment de peticions d’enguany, segons Llopis, ha estat relacionat amb aquestes facilitats ofertes a les empreses per part del Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social. Una circumstància que sens dubte, ha influït en una major conscienciació de les empreses a l’hora d’adscriure’s a aquestes ajudes i aprofundir en les estratègies de prevenció de riscos laborals.

També ha repercutit l’operatiu dissenyat per Activa Mútua per agilitzar les sol·licituds provinents de les empreses. L’entitat ha informat a les mateixes sobre la seva existència, ha tramitat i enviat la documentació al Ministeri. El procediment d’Activa Mútua –descriu Llopis- ha consistit en la impartició de formació bàsica interna sobre el “bonus” al personal (delegats, tècnics de gestió, personal de delegacions). A més de formació específica a més de 40 professionals de tot el territori per agilitar i fer front al bum que s’esperava. D’altra banda, la realització de més de 25 jornades externes destinades als mutualistes i impartides per professionals de la mútua, incloses dues webinars.

Així com l”enorme” esforç per posar a disposició la nova oficina virtual d’Activa Mútua (“Servimutua”) amb la qual els mutualistes també han tramitat online les seves sol·licituds. De fet, pràcticament el 50% de les sol·licituds s’han resolt a través d’aquest nou portal. Una eina que ha estat “molt bé valorada pels nostres usuaris mutualistes i autoritzats RED”, ressalta el director de l’Àrea de Gestió Integral i Afiliació/Cotització. Tot aquest coneixement, també s’ha materialitzat amb dos cursos avalats per la Universitat Corporativa Activa Mútua (UCAM).

Realitzar un comentari